Wat is bingen?
Bingen – oftewel jezelf helemaal verliezen in een activiteit waar je geen genoeg van krijgt – is voor velen dé lifestyle van de herfst en winter. Van Netflix-marathons tot urenlang lezen op de e-reader of eindeloze TikTok-scrolsessies: consumenten brengen deze maanden talloze uren door achter een scherm. Voor hen ontspanning, maar voor hun ogen een flinke uitdaging.
De impact van bingen op de ogen
Lange schermtijd vraagt veel van de ogen. Als vakkundig opticien weet je als geen ander wat dat betekent:
• Vermoeide of droge ogen
• Hoofdpijn door overbelasting
• Wazig zicht na uren schermgebruik
Hier ligt een grote kans voor jou om jouw expertise en producten in te zetten.
Presenteer de perfecte binge-bril
De binge-maanden zijn hét moment om jouw stijlvolle brillencollectie extra onder de aandacht te brengen. Denk aan comfortabele modellen die lang prettig blijven zitten of lichte monturen die perfect zijn voor urenlang gebruik. Maak het jouw klanten gemakkelijk om een bril te vinden die niet alleen functioneel is, maar ook een aanvulling is op hun persoonlijke stijl.
Hoe speel je hierop in?
• Presenteer een themacollectie: Creëer een speciale “Binge & Chill”-hoek in jouw winkel met brillen die geschikt zijn voor langdurig gebruik en marathonsessies.
• Adviseer actief: Vraag je klanten naar hun dagelijkse routines en schermgebruik. Help ze de juiste bril te kiezen die past bij hun behoeften.
• Maak gebruik van onze Joshi Eyewear-tools: Gebruik ons fotomateriaal om jouw winkel rondom dit thema te promoten.
Je mag deze foto’s helemaal gratis gebruiken. En niet onbelangrijk…ze zijn rechtenvrij!
Hoe je dat doet? Heel gemakkelijk!
1. Klik op deze link: https://www.trend-eyes.nl/blz/downloads-joshi.html.
2. Kies welke plaatjes je wilt gebruiken. Er zijn verschillende categorieën zoals fashionfoto’s met professionele modellen en mooie productfoto’s gemaakt door een vakkundige fotograaf.
3. Download de afbeeldingen door op het oranje download-icoontje rechts te klikken.
Bewerk de afbeeldingen met je eigen tekst e/o logo. Zelf zijn we enorm fan van de gebruiksvriendelijke ontwerp-app Canva waarin je in een handomdraai posts, stories en advertenties maakt voor bijvoorbeeld Instagram of eenvoudig printmateriaal voor flyers en posters.
Drukwerkaanbieders
De bewerkte Joshi-foto’s kun je vervolgens gebruiken voor je bingewatch-thema en delen op je sociale mediakanalen, gebruiken voor je website, in je winkel en je etalage. Laat deze foto’s bijvoorbeeld vergroten op posterformaat. Dat is met moderne online-drukwerk aanbieders als Drukland, 24Drukwerk en Drukzo tegenwoordig een fluitje van een cent en niet duur. Kijk ook eens op Onlinedrukwerkvergelijken.nl. Deze site is handig als je prijzen wilt vergelijken voor specifieke producten. Het toont dagelijks bijgewerkte prijzen en helpt zo om de beste deal te vinden.
Hoge resolutie
Stel je kiest ervoor om je afbeelding op een poster te laten printen zoals Bergsteijn Optiek hieronder heeft gedaan, dan bel of mail ons van tevoren. Want al ons beeldmateriaal is natuurlijk ook in drukkwaliteit beschikbaar voor jou. Wij zorgen ervoor dat je jouw favoriete foto voor jouw specifieke marketingthema in hoge resolutie krijgt aangeleverd.
Maak van bingewatchen jouw voordeel
De binge-maanden zijn niet alleen een trend, maar ook een kans om jouw klanten iets waardevols te bieden. Zorg dus ook dat jouw collectie klaar is om in te spelen op hun behoeften.
Grijp je mis en heb je nog modellen nodig deze maand? Bekijk en bestel de Joshi Eyewear-collectie in onze online catalogus. Al onze monturen liggen in ons eigen magazijn op voorraad en zijn dus direct leverbaar.
Samen maken we van jouw marketing rondom het binge-thema een succes!