The Joshi Story

1998–2001 Dream big…

Eind vorige eeuw droomden wij van onze eigen brillenlijn voor een grote groep brildragers in Nederland. Het montuur moest betaalbaar zijn, draagbaar, modieus en van een kwaliteit waar we trots op konden zijn.

Een perfect verkoopbare collectie dus. En dat exclusief voor de onafhankelijke vakopticien.

“Kruytzer TREND EYES is een bedrijf met een visie en een strategie. Albert en Ilse hebben een duidelijke keuze gemaakt met hun collectie; de mode op de voet volgen en zorgen dat de nieuwe collectie daarbij aansluit. En dat voor een verrassende prijs met een uitstekende kwaliteit. Ik gebruik deze brillen daarom ook als ‘compleetbrillen’, dus compleet met bril, glazen en volledige service. Andere sterke punten zijn: snelle levering en goede aftersales. Verder is het altijd leuk om te sparren met Albert over de optiektoekomst.”

2000 One day…

Het is niet bij dromen gebleven. In 2000 trokken we de stoute schoenen aan; we stapten in het vliegtuig naar China om de eerste contacten met leveranciers te leggen. En voor we het wisten was Kruytzer TREND EYES geboren.

Trouwens, de naam TREND EYES hebben we ’s nachts in het hotel bedacht, omdat we de volgende ochtend de handtekening onder onze eerste opdracht moesten zetten. En daar hoorde een bedrijfsnaam bij…

2000–2022 Oog voor detail, mode en kwaliteit

Ondanks een bak aan ervaring hebben wij ontzettend veel bijgeleerd over het ontwikkelen van brillen en het gebruik van verschillende materialen en technieken. Wij weten inmiddels precies hoe we de puntjes op de i moeten zetten.

Ieder montuur bekijken we met oog voor detail, mode en kwaliteit. Iedere nieuwe collectie is een nieuwe uitdaging. En keer op keer leggen we de lat een stukje hoger.

“Joshi Eyewear is een stabiel en betrouwbaar merk waar je ondanks de lagere prijs niet hoeft in te leveren op de kwaliteit. Onze klanten zijn dan ook tevreden over de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Nog andere voordelen? Absoluut! Onderdelen zijn vaak in lengte van jaren na te bestellen. Joshi is een merk wat elke optiekzaak erbij kan hebben, leuk in ontwerp, leuk in prijs en leuk in kwaliteit.”

No-nonsense

Eén van de dingen waarmee wij ons opvallend onderscheiden van andere merken is onze no-nonsense aanpak. Joshi Eyewear is een basic brillenmerk zonder poespas. Daarom kunnen wij onze modellen sinds jaar en dag tegen de scherpste prijs aanbieden. Ons handelsmerk is een betaalbare trendy bril met oog voor detail en kwaliteit. Bovendien, afname- en marketingverplichtingen komen niet in ons vocabulaire voor.

“Kruytzer TREND EYES levert een modieuze collectie met een goede prijs-kwaliteit verhouding. De service is uitstekend. Ook na een aantal jaren hebben ze nog onderdelen op voorraad en anders wordt er gezocht naar een andere oplossing. Bovendien, Albert kent ons publiek, dus we krijgen goede adviezen over modellen die wij kunnen opnemen. De betrokkenheid en toegankelijkheid van Albert & Ilse zijn bijzonder waardevol. Het is echt een fijne en gemoedelijke samenwerking.”


Sander en Angelique Cooijmans
Cooijmans Optiek, Son

2022 De kroon op ons werk

Wij hebben de afgelopen jaren keihard gewerkt om een sterk merk voor de onafhankelijke vakopticien in de markt te zetten. De kroon op ons werk zijn ‘onze’ tevreden opticiens; met maar liefst 300 verkooppunten in de Benelux hebben we een mijlpaal bereikt en dat is de kroon op ons werk.

Wanna join the club? Get in touch!

“Het mooie van Kruytzer TREND EYES is dat ze meedenken vanuit de winkelier. Dit levert al jarenlang een vruchtbare samenwerking op. Een mooie collectie monturen met de allure en uitstraling van een chique modemerk. Niet alleen de kwaliteit van deze monturen is perfect, het hele verhaal klopt van A tot Z! Het verkoopconcept werkt als het ware vanzelf.”


Jeroen en Angelique Duijkers
Valkbril, Maastricht

Wij pakken zelf alles zorgvuldig voor je in en leveren het hoogstpersoonlijk bij de post af. Vandaag besteld, morgen in huis.

Sinds we in 2000 de sprong in het diepe hebben gewaagd, hebben we nooit meer last gehad van het ‘Sunday Night Blues’-gevoel, maar roepen we iedere zondagavond: “Yes, morgen mogen we weer!”.

Al onze monturen liggen op voorraad in ons eigen magazijn.