The Joshi Story

1998–2001 Dream big…

Eind vorige eeuw hadden we een visie: een eigen brillenlijn creeren voor een brede groep brilliefhebbers in Nederland en Belgie. Het montuur moest betaalbaar zijn, draagbaar, trendy en van een kwaliteit waar we echt trots op konden zijn.

Een perfect verkoopbare collectie dus. En dat alles speciaal voor de onafhankelijke vakopticien.

“Kruytzer TREND EYES is een bedrijf met een visie en een strategie. Albert en Ilse hebben een duidelijke keuze gemaakt met hun collectie; de mode op de voet volgen en zorgen dat de nieuwe collectie daarbij aansluit. En dat voor een verrassende prijs met een uitstekende kwaliteit. Ik gebruik deze brillen daarom ook als ‘compleetbrillen’, dus compleet met bril, glazen en volledige service. Andere sterke punten zijn: snelle levering en goede aftersales. Verder is het altijd leuk om te sparren met Albert over de optiektoekomst.”

2000 One day…

Het is niet bij dromen gebleven. In 2000 hakten we de knoop door en pakten we onze koffers richting China om de eerste stappen te zetten in het leggen van contacten met leveranciers. En voordat we het wisten, was Kruytzer TREND EYES een feit.

Oh, en die naam TREND EYES? Die flitste ons te binnen terwijl we ’s nachts in ons hotelbed lagen. Want de volgende ochtend stond de handtekening onder onze allereerste opdracht gepland. En bij zo'n mijlpaal hoorde natuurlijk een prikkelende bedrijfsnaam...

2000–2023 Met een scherp oog voor detail, stijl en kwaliteit

Onze uitgebreide ervaring heeft ons veel geleerd over brillenontwerp, het gebruik van diverse materialen en technieken. We hebben een meesterschap ontwikkeld in het perfectioneren van elk detail.

Elk montuur wordt onder de loep genomen, waarbij we ons richten op detail, modetrends en hoogwaardige kwaliteit. Elke nieuwe collectie brengt een frisse uitdaging met zich mee, en bij elk ontwerp streven we ernaar de standaarden nog hoger te leggen.

“Joshi Eyewear is een stabiel en betrouwbaar merk waar je ondanks de lagere prijs niet hoeft in te leveren op de kwaliteit. Onze klanten zijn dan ook tevreden over de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Nog andere voordelen? Absoluut! Onderdelen zijn vaak in lengte van jaren na te bestellen. Joshi is een merk wat elke optiekzaak erbij kan hebben, leuk in ontwerp, leuk in prijs en leuk in kwaliteit.”

No-nonsense

Eén van de dingen waarmee wij ons opvallend onderscheiden van andere merken is onze no-nonsense aanpak. Joshi Eyewear is een basic brillenmerk zonder poespas. Daarom kunnen wij onze modellen sinds jaar en dag tegen de scherpste prijs aanbieden. Ons handelsmerk is een betaalbare trendy bril met oog voor detail en kwaliteit. Bovendien, afname- en marketingverplichtingen komen niet in ons vocabulaire voor.

“Kruytzer TREND EYES levert een modieuze collectie met een goede prijs-kwaliteit verhouding. De service is uitstekend. Ook na een aantal jaren hebben ze nog onderdelen op voorraad en anders wordt er gezocht naar een andere oplossing. Bovendien, Albert kent ons publiek, dus we krijgen goede adviezen over modellen die wij kunnen opnemen. De betrokkenheid en toegankelijkheid van Albert & Ilse zijn bijzonder waardevol. Het is echt een fijne en gemoedelijke samenwerking.”


Sander en Angelique Cooijmans
Cooijmans Optiek, Son

2024 De kroon op ons werk

Wij hebben de afgelopen jaren keihard gewerkt om een sterk merk voor de onafhankelijke vakopticien in de markt te zetten. De kroon op ons werk zijn ‘onze’ tevreden opticiens; met maar liefst 300 verkooppunten in de Benelux hebben we een mijlpaal bereikt. De kroon op ons werk.

Wanna join the club? Get in touch!

“Het mooie van Kruytzer TREND EYES is dat ze meedenken vanuit de winkelier. Dit levert al jarenlang een vruchtbare samenwerking op. Een mooie collectie monturen met de allure en uitstraling van een chique modemerk. Niet alleen de kwaliteit van deze monturen is perfect, het hele verhaal klopt van A tot Z! Het verkoopconcept werkt als het ware vanzelf.”


Jeroen en Angelique Duijkers
Valkbril, Maastricht

Wij pakken zelf alles zorgvuldig voor je in en leveren het hoogstpersoonlijk bij de post af. Vandaag besteld, morgen in huis.

Sinds we in 2000 de sprong in het diepe hebben gewaagd, hebben we nooit meer last gehad van het ‘Sunday Night Blues’-gevoel, maar roepen we iedere zondagavond: “Yes, morgen mogen we weer!”.

Al onze monturen liggen op voorraad in ons eigen magazijn.