Joshi Eyewear: exclusief voor de onafhankelijke opticien
Terug naar overzicht

De kunst van het verleiden

06 Nov 2018

Elke 13e bewoner van moeder aarde ‘zit’ op Facebook. Jouw toekomstige klant vast ook. Wat doe jij om hem of haar te verleiden?

Iedere onafhankelijke vakopticien droomt van een winkel vol tevreden loyale klanten van alle leeftijden. Maar de brillenmarkt is roerig en een van je grootste nachtmerries is waarschijnlijk ‘het grootwinkelbedrijf’ dat met stuntprijzen en veel marketinggeweld een deel van jouw klanten weet weg te kapen. Dus wat doe je? Je onderscheidt je op de eerste plaats door je professionele en gediplomeerde vakkennis. En je zorgt ervoor dat je een unieke collectie brillen in huis hebt, die níet verkrijgbaar is bij die brillenketen om de hoek. Maar bovenal zet je alles op alles om ervoor te zorgen dat je (toekomstige) klant dit ook allemaal weet. Zonder opdringerig te zijn. Want drammerige commerciële boodschappen de wereld inslingeren, werkt anno 2018 al lang niet meer. Marketing staat vandaag de dag, méér dan ooit, volledig in het teken van delen, helpen en inspireren. Positieve ervaringen creëren om je klant te verleiden, te veroveren en te verbinden.

 

Scoor met waardevolle visuele content

De maatschappij digitaliseert in rap tempo en dat heeft grote impact op het gedrag van consumenten. Mensen klikken, liken, delen, posten en reageren alsof hun leven ervan af hangt. Dit vraagt om een nieuwe slimme manier van marketing om klanten te vinden, te verleiden, te veroveren en te verbinden. Het voert natuurlijk veel te ver om hier op deze plaats diep op in te gaan. Wat ik vooral belangrijk vind, is de cruciale vraag: hoe verleid jij als onafhankelijke vaktopticien je (toekomstige) klant?

Met verleiden bedoel ik vooral inspireren en informeren. Want je doel is het om die potentiële klant super enthousiast te maken, zodat hij jouw winkel serieus als ‘beste keuze’ overweegt. En uiteindelijk de beslissing neemt om op het moment suprême bij jóu binnen te stappen voor een professionele oogmeting en die nieuwe bril.

Eén van de manieren waarop jij je klant kunt verleiden is met visuele content die in het oog springt. Mooie opvallende foto’s, waarmee je de aandacht van je (potentiële) klant trekt. Want we weten allemaal: één beeld zegt meer dan duizend woorden

 

En nu komen wij in beeld. Wij helpen jou namelijk dolgraag om jouw klant te verleiden en te inspireren met onze professionele Joshi-foto’s én -filmpjes. Daarom zorgen wij regelmatig voor kersvers beeldmateriaal van onze nieuwste collectie; rechtenvrije foto’s en video’s die jij gratis mag gebruiken voor ál je on- en offline marketingactiviteiten.

Het enige wat jij hoeft te doen, is te kiezen welke foto’s of video’s je wilt gebruiken. Vervolgens klik je op het oranje download-symbooltje achter de betreffende foto’s en filmpjes en voilá… klaar is Kees.

 

Je vindt al ons Joshi-beeldmateriaal op de pagina Downloads op onze website

 

Tips om maximaal te profiteren van onze downloads

Visuele content is dus ontzettend belangrijk om de aandacht te trekken van je klant. Niet alleen in je winkel en in je etalage zijn mooie foto’s een eye-catcher, ook op je website en natuurlijk op je social media-kanalen gooi je hiermee hoge ogen naar de sympathie van je (toekomstige) klant. Dus als je slim bent, profiteer je maximaal van onze downloads. Een paar tips wat je ermee kunt doen:

 

1. Op je website

De allereerste voor de hand liggende plaats waar je onze foto’s kunt publiceren, is natuurlijk op je website. Want hier laat je uiteraard trots zien welke merken jij allemaal in je collectie hebt. Mooi beeldmateriaal mag hierbij niet ontbreken, want je weet inmiddels dat dat oh zo belangrijk is om je klant te verleiden. Hieronder zie je een paar voorbeelden uit de praktijk.

 

Onze tip: ververs de foto’s op je website ieder seizoen! Want wat je zeker níet wilt, is dat je klant denkt dat je niet bij de tijd bent met je collectie…

Behalve onze foto’s kun je natuurlijk ook het trendy Joshi-Lookbook en onze video’s op jouw website publiceren.

 

2. In je winkel

Ik zei het hiervoor al: opvallende foto’s zijn altijd een blikvanger in je winkel en in je etalage. Laat jouw favoriete Joshi-foto’s vergroten op posterformaat. Dat is met moderne online-drukwerk aanbieders als Drukwerkdeal en PosterXXL tegenwoordig een fluitje van een cent. En voor de kosten hoef je het ook echt niet te laten.

Hieronder zie je een voorbeeld van een klant in Oostenrijk, die zijn etalage decoreerde met Joshi-posters.



Een ander bijzonder creatief voorbeeld is deze Joshi-kubus, die een klant liet maken van zijn favoriete Joshi-foto’s. Hoe gaaf is dat?! Een ontzettend leuk POS-object om een opvallend plekje te geven in je winkel of etalage.



Een derde voorbeeld waar wij blij van worden: deze klant speelt de video van de photoshoot van onze herfst- en wintercollectie 2018|2019 af in zijn winkel. Zó leuk. Zeker weten dat het je klant ook een andere verrassende kijk op je Joshi-collectie geeft. 


 


3. Op je social media kanalen

Eén van de krachtigste online kanalen om met je (potentiële) klant in contact te komen, zijn social media. Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Google+… Elk kanaal biedt z’n eigen voordelen en doelgroepen.

Realiseer je dat die social media de etalage van jouw website zijn. De kans is groot dat mensen die gecharmeerd zijn van jouw berichten ook een kijkje op je website nemen en dat betekent extra conversie. En als je je website goed heb ingericht en gebruik maakt van een duidelijke ‘call-to-action’, dan zorgt dat websitebezoek ervoor dat die bezoeker ook daadwerkelijk in actie komt; bijvoorbeeld dat hij een afspraak met je plant of spontaan besluit om jouw winkel te bezoeken.

Zoals ik in de intro al schreef: elke 13e bewoner van moeder aarde ‘zit’ op Facebook. Jouw toekomstige klant vast ook. Facebook is dan ook een perfect medium om klanten te verleiden. En daarvoor moet je vooral gebruik maken van de kracht van waardevolle en opvallende visuele content; foto’s en filmpjes. Download ons Joshi-beeldmateriaal en gebruik die foto’s en filmpjes om jouw (potentiële) klant te inspireren. Laat zien dat je die prachtige blitse betaalbare Joshi-brillen in jouw collectie hebt.

 

 

 

Als je behoefte hebt aan inspiratie wat je bij zo’n foto kunt schrijven, like en volg ons dan vooral zelf ook op Facebook en maak gebruik van onze teksten! Je mag ze gewoon kopiëren en bij jouw eigen bericht schrijven. Daar worden wij alleen maar blij van. ;-)

Wil je graag de jongere generatie bereiken, ga dan vooral ook met Instagram aan de slag. Op dit social media platform is er maar één manier om te scoren en dat is met… ja, je raadt het al: fantastische visuele content.
 

Dus, waar wacht je nog op?
Als de wiedeweerga naar onze downloads en aan de slag!

 

Stel je kiest ervoor om foto’s op posterformaat te laten afdrukken en je hebt ze in een hogere resolutie nodig, dan aarzel niet en klim in de telefoon. Want al ons beeldmateriaal is natuurlijk ook in drukkwaliteit beschikbaar.

Heb je nog een andere vraag, dan mag je ons ook gerust bellen of mailen; wij helpen je met alle liefde bij het verleiden van jouw klant.

 

 

Geschreven door:

Ilse Kruijtzer

Laatste Blogs