Terug naar overzicht

Onze kersverse website is in de lucht; the making off…

29 Jun 2017

De nieuwe website van Kruytzer TREND EYES is in de lucht. Yeah! Vorige week kreeg ik de finale versie te zien en kon ik mijn ‘kindje’ eindelijk in het echt vasthouden. Maanden werk is eraan voorafgegaan. Vandaag blik ik even terug en neem ik je graag mee naar 'the making off'.

Een half jaar geleden realiseerde ik me dat de tijd rijp was voor een wedergeboorte van onze website. Kwam het door de beursinspiratie in Milaan of de bezielende websites van diverse klanten die op mijn beeldscherm voorbijkwamen? Of ‘gewoon’ door onze nieuwe gave Joshi brillen die het gewoon verdienen om een extra mooi podium te krijgen? Het was tijd voor de eerste stap!

Wie gaat mij helpen deze inspirerende klus te klaren?

Meerdere malen werd ik positief verrast door het concept van Advance Beauty. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Ik nam contact op met Astrid en Mariëlle van Advance Beauty en ontmoette snel daarna Dominique, het creatieve brein achter deze website. De vonk sprong over en de ‘klik’ was er direct.

Eén ding werd tijdens die eerste ontmoeting al heel snel duidelijk; we willen meer foto’s en minder tekst. Nadenken over een fotograaf die ons team moet versterken hoef ik niet. Al jaren werk ik met onwijs enthousiasme en vooral intens veel plezier samen met fotograaf Irene van Wel.

De artistieke kernploeg was dus ‘in no time’ geformeerd. Daar doet het huidige demissionaire kabinet aanzienlijk langer over… ☺

Wat zetten we erin?

Een belangrijke inspiratiebron is natuurlijk de actuele Joshi collectie.
Maar wat willen we nog meer verkondigen met onze website?
We komen vaak bij elkaar, drinken veel cappuccino’s, soms met een lekker stuk Limburgse vlaai erbij en gaan regelmatig helemaal los. De ideeën en gesprekken vliegen over tafel.

Behalve dat onze klanten de huidige Joshi collectie (in de vorm van een catalogus) moeten kunnen terugvinden op onze site, vinden wij dat jullie best mogen weten wíe er achter Joshi Eyewear zitten en hoe een collectie tot stand komt. En wij vertellen jullie graag wat ‘hip, hot en happening’ is in brillenland.

Hoe zetten we het er in?

Behalve nieuwe content is het dus ook hoog tijd voor een nieuwe vormgeving, een nieuw concept. Zaken waar ik normaal nooit over nadenk, komen aan bod. Hoe ‘blader’ je door een website? Wat is een lekker leesbaar lettertype? Willen we wel of geen contactformulier? Welke foto’s hebben we nodig voor welk item? Hoe gaan we dit thema fotograferen? Er volgt een aantal ontwerpen en dan zijn we er eigenlijk al snel uit.

Aan de slag

De voorbereidingen zijn gedaan en dan begint het echte werk; we kunnen gaan schrijven. Ook vindt Dominique dat er een blog op de site moet komen en dat ik die best kan schrijven. Slik! Schrijven? Ik? Waarover dan?

Verder bedenken we een hypermodern en uniek Lookbook waarin ik al mijn bezieling kwijt kan. Oh, hoe leuk is dit!

We plannen een fotoshoot op locatie; dat wil dus zeggen bij ons op kantoor. We lachen veel met elkaar. Hoe heerlijk is het om te ervaren dat we elkaar naadloos aanvoelen bij de uitvoering.

De lucht in

Als alle teksten door Albert en mij zijn gelezen, de fotokeuze is voorgelegd en alles er goed uitziet, krijgt Dominique het sein akkoord. Zij kan de laatste puntjes op de i zetten, zodat het voorstel naar de webbouwer kan.

En nu is ‘ie in de lucht! Een beweeglijke stijlvolle, maar ook hippe en persoonlijke site met veel grote mooie foto’s én ja, met persoonlijke blogs van mij. :-)

 

P.S. Houd onze website in de gaten, want ik publiceer vanaf nu regelmatig nieuwe blogs. Verder kun je je verheugen op nieuwkomers in de collectie, nieuwe downloads en inspirerende lookbooks over de laatste trends in brillenland. Enjoy!
 

 

Geschreven door:

Ilse Kruijtzer

Laatste Blogs